Главная Выпуски 2016, №3 (23)

Лингвокультурные традиции в пространстве академического дискурса: особенности конструирования

Теория языка. Теория межкультурной коммуникации , УДК: 811.11
Список литературы
1. Источники
2. Бычков С.С. «Хроники» раннего нового времени в рамках текстового альянса «Книжных театров» // Вестник МГТУ. 2014. № 1. С. 13-18.
3. Andrus J. Beyond texts in context: recontextualization and the co-production of texts and contexts in the legal discourse, excited utterance exception to hearsay // Dis­course Society. 2011. № 22. P. 115-136.
4. Lwin M., Stanaland A., Williams J. American Symbolism in Intercultural Com­munication: An Animosity / Ethnocentrism Perspective on Intergroup Relations and Con­sumer Attitudes // Journal of Communication. 2010. № 60. P. 491-514.
5. Литература
6. Викулова Л.Г. Издательский дискурс в системе общения «автор - издатель -читатель» // Вестник ИГЛУ. 2012. С. 63-69.
7. Хутыз И.П. Академический дискурс. Культурно-специфическая система конст­руирования и трансляции знаний. М., 2015. 176 c.
8. Чернявская В.Е. Ценностные ориентиры научной деятельности: бескорыстие исследователя или экономизация науки? // Вестник МГПУ. Сер. «Филология. Теория языка. Языковое образование». 2014. № 3 (15). С. 80-86.
9. Bowe H., Martin K. Communication Across Cultures. Mutual Understanding in a Global World. Cambridge, 2014. 240 p.
10. Canagarajah S.A. A Geopolitics of Academic Writing. Pittsburgh: University of Pittsburgh Press, 2002. 320 p.
11. Clyne M. Cultural Differences in the Organization of Academic Discourse // Jour­nal of Pragmatics. 1987. № 11. P. 211-247.
12. HallE.T. Beyond Culture. NY: Anchor Books, 1976. 320 p.
13. Kaplan R. Cultural Thought Patterns in Inter-Cultural Education // Language Learning. 1966. № 16 (1-2). P. 11-25.
14. Khoutyz I.P. Engagement in Written Academic Discourse: a cross-cultural study of Russian and English research articles // International Journal of Russian Studies, 2015. № 4 (2). P. 135-160.
15. Shea K. Connecting rather than colliding: when American and Chinese rhetorical styles meet in the university classroom // English as a Second Language Faculty Publications & Re­search, 2011. URL: http://scholarsarchive.jwu.edu/esl_fac/1 (дата обращения: 10.09. 2015).
16. Shen F. The classroom and the wider culture: identity as a key to learning English composition // College Composition and Communication. 1989. № 40. P. 93-102.
17. Swales J. Genre Analysis: English in Academic and Research Settings. Cambridge: Cambridge University Press, 1990. 274 p.
Скачать файл .pdf 300.93 кб